Perla
Počátek 80. let, Rakousko. Perla utekla ze socialistického Československa. Chce se věnovat umění a vychovávat dceru ve svobodném světě, daleko od politické oprese. Postupně se začíná zabydlovat nejen v umělecké komunitě, ale i v novém vztahu. Jednoho dne však zazvoní telefon a v něm se ozve hlas bývalého partnera a otce jejího dítěte, který na Slovensku zůstal. Drama Perla nabízí neotřelý a svou koncepcí velmi zneklidňující pohled na dobu nedávno minulou. Pečlivě komponované záběry, svíravá atmosféra a rafinovaně vystavěný příběh nám připomínají, že bychom neměli zapomenout, že ještě nedávno rozdělovala svět hranice, která protnula nejen Evropu, ale také mysl lidí, kteří jí byli násilně odděleni.