Prach je mým osudem
„Jestli je podle vás hledání práce napříč celou zemí potulka, pak jsme tuláci,“ popuzeně reaguje impulzivní Joe Bell na soudcův konfrontační tón. Garfieldův hrdina kdysi věřil v dobré lidi i dobré skutky, než se dozvěděl, že se prokázalo falešné obvinění, kvůli němuž strávil téměř půldruhého roku za mřížemi. „Je to hodnej týpek, jen potřebuje někoho, komu by mohl věřit,“ říká se o něm. Když se onen někdo jednoho dne zhmotní v půvabnou Mabel s dobrým srdcem (Priscilla Lane), Joe má pocit, že si štěstěna vzpomněla i na něj, a je připraven se konečně usadit navzdory Amerikou zmítající hospodářské krizi. Ovšem jen do okamžiku, kdy mu osud vhodí do cesty další tragickou překážku. Scénář poutavého sociálního dramatu napsal Robert Rossen, který později režíroval Johna Garfielda ve filmu Tělem i duší.