„Představ si boxera Charlieho z Tělem a duší, ale s vysokoškolským diplomem,“ reagoval Abraham Polonsky (tentokrát nejen scenárista, ale i režisér) na Garfieldovy pochybnosti stran pojetí Joea Morse, hlavní postavy kultovního filmu noir Síla zla. Jeho protřelý právník pracuje pro vlivného mafiána Tuckera, šéfa gangu kontrolujícího newyorský svět sázek. Ovšem stejně jako v případě zmíněného boxerského majstrštyku se korumpující a cynický svět lákavého zbohatnutí střetá s morálním dilematem, reprezentovaným v Síle zla Joeovým komplikovaným vztahem ke staršímu bratru Leovi. Poutavý snímek, který Martin Scorsese často cituje jako jeden ze zásadních vlivů na jeho dílo, vstoupil do kinematografického panteonu jako nepřehlédnutelné kriminální drama s kardinálním etickým rozměrem.