Jedno z nejslavnějších boxerských dramat všech dob zahajuje nedlouhé, leč zásadní období v Garfieldově kariéře. Díky proslulým snímkům jako Tělem a duší, Síla zla či Mít a nemít se stal zásadním hercem žánru film noir, tato reputace by však nebyla tak exkluzivní, kdyby Garfield nevytvořil klíčové a nejvíce zmiňované tituly své kinematografie v nezávislé produkci. Do strhujícího příběhu boxera, který v touze po luxusním životě postupně zavrhne ideály a nechá se zkorumpovat, je otisknuto upřímné odvrhnutí kapitalistického systému tehdejší progresivní levicí, jejíž součástí byl nejen Garfield, ale především scenárista Abraham Polonsky. Brilantní a mimořádně sugestivní pojetí hlavní postavy vyneslo Garfieldovi druhou nominaci na Oscara.