Pobuda
Harris Dickinson, který se zapsal do povědomí nás všech svou rolí naivního Carla v Trojúhelníku smutku (Ruben Östlund, 2022), se letos do Cannes vrátil jako debutující režisér. Jeho celovečerní prvotina Pobuda sleduje mladého Mika, který se opakovaně pokouší dostat ze spárů drogové závislosti. V syrovém portrétu temnoty i naděje, která s každým pádem slábne, ale nezhasíná, se odráží i Dickinsonova vlastní zkušenost dobrovolníka v komunitním centru. Frank Dillane v hlavní roli podává výkon plný rozporu i křehkosti, za který si z Cannes odvezl cenu za nejlepší mužský herecký výkon v soutěži Un Certain Regard.