Gloria
Nikdy nekončící karlovarský cassavetesovský masterclass pokračuje kriminálním dramatem, kterým král nezávislého filmu mimoděk předběhl o několik desítek let snahu o posílení postavení ženských hrdinek ve filmu. Jeho hrdinka, bývalá mafiánská milenka Gloria Swenson, je elegantní, rázná a nemá ráda děti. Zdánlivě kontroverzním postojem otřesou okolnosti, které jí do cesty postaví šestiletého Phila, jenž kvůli zákroku mafie osiřel. Charakterová studie s prvky neo-noiru, v níž září nedávno zesnulá Gena Rowlands (nominace na Oscara), je vůči divákům shovívavější než Cassavetesovy ikonické snímky. Nicméně jeho typický rukopis, dosahující obrovské emocionální intenzity atypickým nakládáním s filmovým jazykem, je i zde mimořádně citelný.