Sound of Falling
Nestává se často, aby se o filmu, který se v Cannes promítá na samém začátku, intenzivně debatovalo po celou dobu festivalu. Sound of Falling je ale jednou z filmových událostí roku, film, který se nebojí vlastních ambicí a přináší nekompromisní, novátorskou vizi. V jeho středu leží statek ve východním Německu a volně propletené osudy čtyř generací žen, rozložené do celého století. Makabrózní kronika, živoucí noční můra i stylově vybroušený obsidián, vyvržený z pekla 20. století, tematizuje pokřivené touhy, generační traumata, patriarchální nadvládu i neblahé události moderních dějin, pod nimiž se lidská duše mele podobně jako klasy obilí semleté burácivým kombajnem.