Dva prokurátoři
SSSR, rok 1937. K čerstvě jmenovanému místnímu prokurátorovi Korněvovi se zázrakem dostane dopis – napsaný vlastní krví jednoho z neprávem odsouzených vězňů. Díky své urputnosti se mladému oddanému bolševikovi podaří dostat do cely vězně šikanovaného agenty tajné policie i na úřad generálního prokurátora v Moskvě. Vyvolá tím nejen pozornost autorit, ale i vlastní pochybnosti o nezlomné víře v režim. Na podezřele tichých chodbách Loznicovy tísnivé adaptace stejnojmenného románu Georgije Děmidova se zjevují gogolovské i kafkovské stíny, geometricky přesné obrazové kompozice, ale především četné totalitní symptomy, které se v historii stále opakují.