Teorie tygra
Kdysi možná byli tygry, nespoutanými a svobodnými tvory, kteří si nenechali nic diktovat. Teď jsou z nich ale poslušní a domestikovaní králíci, kteří už jen přemýšlejí, kde tak hrozivě zkrotli. Nějak takhle vidí svoji současnou životní situaci veterinář Jan, o jehož životě podle něj už zcela rozhoduje aktivní manželka Olga. Aby získal svoji ztracenou divokost, nenapadne ho nic lepšího než předstírat nemoc, dostat se do psychiatrického ústavu, a vyvléct se tak z manželčina vlivu… Opravdu to mají muži tak těžké a opravdu se s ženami nelze domluvit? Je už dneska opravdový chlap na vyhynutí? A lze i v pozdním věku změnit život? Tragikomedie o mezilidských vztazích a genderových rolích byla velkou hereckou příležitostí pro Jiřího Bartošku.