Času je málo a voda stoupá
„On byl ten kámen ve vodě. Voda přes něj tekla a on se nehýbal. Všechno tak nějak přeteklo a on tam stál,“ řekl o svém dlouholetém hudebním kumpánovi klávesista Jaro Filip. Letos uplynulo třicet let od předčasné smrti výjimečné figury slovenské kultury, bigbítového a artrockového hudebníka a filmaře Dezidera Ursinyho. Nikoli rozsáhlou, přesto nepřehlédnutelnou kariéru dokumentaristy završil Ursiny filmovou esejí zkoumající základní otázky lidské existence a kontroverzní témata, jako je svoboda, smrt, láska, utrpení, důstojnost, eutanazie či sebevražda. S pokorou i citem pro kultivovaný audiovizuální komentář dává spolu s Ivo Brachtlem prostor mysliteli Eduardu Tomášovi, rabínovi Karlu Sidonovi či spisovatelkám Daniele Hodrové a Daniele Fischerové.