Jiří Bartoška, charismatický glosátor okolního světa a majitel jednoho z nejzajímavějších tuzemských osudů uplynulého půlstoletí, byl dalek sebeobdivného vzhlížení se v zrcadle vzpomínek. Návrhy na biografickou knihu či filmový portrét prezident karlovarského filmového festivalu vehementně odmítal, štval jej patos, který byl s oficiálními verzemi životaběhů spojen. O to cennější (a dosud nespatřený!) je bardův sympaticky neformální rozhovor s producentem Milanem Kuchynkou, v němž se dotýká rozmanitých témat – od gymnaziálních studií přes sametovou revoluci po setkání s hvězdami – s rozšafnou lehkostí, břitkou ironií i láskyplnou moudrostí.