Wild Blue Yonder
Režisérská legenda Werner Herzog nabízí kontroverzní „science fiction fantasy“ na pomezí dokumentu a hraného filmu. Jejím vypravěčem je mimozemšťan podezřele podobný americkému herci Bradu Dourifovi. Krajně osobitá, divácky dráždivá mozaika myšlenek a nálad právem získala Cenu FIPRESCI na MFF v Benátkách 2005.
Označení „science fiction fantasy“ dobře vyjadřuje tradičně svébytný přístup Wernera Herzoga k žánru dokumentu. Stejně jako ve svých hraných filmech v něm portrétuje hlavně vizionářské vyděděnce z „normálního“ světa a popisuje „exotická“, ale k osudům jedince i lidského druhu lhostejná přírodní prostředí. V průniku dokumentu a hraného filmu se odehrává vyprávění mimozemšťana ze systému Andromedy (Brad Dourif). Ten vypráví příběh svého druhu, hledajícího nový domov na Zemi poté, co opustil umírající domovskou planetu. Ryze scifistický děj je ilustrován archivními dokumenty, interview s předními matematiky, záznamy pořízenými posádkou raketoplánu STS-34 či záběry pod arktickým ledem. Divácky konfrontační obrazovou mozaiku (skládající se v překvapivě nové poetické významy) dotváří hudební složka, jež je dílem Ernsta Reijsegera.