Čest rodiny Prizziů
Černá mafiánská komedie představuje poněkud prostoduchého zabijáka Charleyho Partannu (Jack Nicholson), který jednoho dne zjišťuje, že žena, do které se beznadějně zamiloval, je jeho kolegyní z branže. Oscar za vedlejší roli pro Anjelicu Hustonovou v roli bývalé Charleyho milenky Maerose.
Jeden z posledních filmů Johna Hustona dokazuje, že gangsterský film může mít vedle coppolovsky sentimentálního vhledu do historie jedné mafiánské rodiny i jiné polohy. Černá komedie představuje poněkud prostoduchého zabijáka Charleyho Partannu, který jednoho dne zjišťuje, že žena, do které se beznadějně zamiloval, je jeho kolegyní z branže. Originální směs melodramatu a grotesky kulminuje v okamžiku, kdy boss nařídí každému z milenecké a později manželské dvojice, aby odstranil toho druhého. Klasický popis mafiánských struktur je ve filmu ozvláštněn pohráváním si se schématy žánru a typicky hustonovským sardonickým smyslem pro humor. Ústřední dvojici v podání Jacka Nicholsona (Charley) a Kathleen Turnerové (plavovlasá femme fatale Irene) doplňuje vynikající Anjelica Hustonová, která byla za ztvárnění bývalé Charleyho milenky Maerose Prizziové oceněna Oscarem.