Slumming
Film ze soutěže letošního Berlinale je příběhem bohatého Sebastiana. Ten si své nicnedělání krátí „lovem“ žen po internetu a životních ztroskotanců v laciných putykách. Baví ho zahrávat si s lidmi. V posledním případě však přestřelil a karta se obrátila… Dokumentaristicky laděný pohled na odvrácenou tvář života velkoměsta.
Sebastian je z rodu povalečů, kterým finanční zázemí dodává pocit nadřazenosti. Své dny tráví „lovem“ žen po internetu a schůzkami. Po setmění pátrá často v laciných vídeňských putykách po „týpcích“, kterým by, jen tak pro legraci, vstoupil do života. A protože potřebuje parťáka, má studenta Alexe, který obdivem splácí možnost společného bydlení. V době, kdy Sebastian pozná učitelku Piu, osamělou, ale nesporně originální ženu, se těm dvěma povede husarský kousek. Obětí se stane do němoty zpitý Kallman, pobuda bez minulosti, prodávající na ulicích své básně. Naloží ho do auta, převezou přes hranice a složí na lavičce před nádražím v českém Znojmě. V mrazu, bez peněz a bez pasu. Pia, která už doufala v nový vztah, má však na „zábavnou“ akci zcela jiný názor. Teď je to ona, kdo pozmění osudy Sebastiana i Kallmana. Autorský film Michaela Glawoggera Slumming lze chápat jako konfrontaci morálních hodnot lidí z rozdílných sociálních struktur.