Gilliamova „Alenka v říši divů ve stylu americké gotiky“ je temný příběh o vztahu skutečnosti a fantazie situovaný do světa, kde šťastné dětství existuje jen v televizních reklamách. Hrdinkou vyprávění je holčička Jeliza-Rose, která se stále hlouběji propadá do svého snového světa.
Malá Jeliza-Rose vyrůstá ve městě. Když však její hysterická matka zemře na předávkování, otec Noah – stárnoucí rockový kytarista – se i s ní rozhodne přestěhovat na osamělou farmu na americkém Středozápadě, kde strávil dětství. Život ve starém venkovském domě nenabízí samotářské, přecitlivělé holčičce příliš radosti, a ta se tak stále těsněji uzavírá do vysněného světa. Jediný, s kým si povídá, je hlavička panenky Barbie. Potom se však v jejím podivném světě začnou prosazovat sousedi – podivínská Dell, jejíž zálibou je preparování živočichů, a její mentálně postižený bratr Dickens. Po náročném natáčení Kletby bratří Grimmů (The Brothers Grimm, 2005) si Terry Gilliam „ulevil“ nezávislým filmem svého srdce – fantaskním příběhem inspirovaným románem Mitche Cullina. Jeho „Alenka v kraji divů ve stylu americké gotiky“ je temným příběhem o vztahu skutečnosti a fantazie, situovaným do světa, kde šťastné dětství existuje jen v televizních reklamách.