Jestřáb umírá
Život George Gatlinga (vynikající Paul Giamatti) se změní v okamžiku, kdy ho zaujme možnost trénovat dravé ptáky. Pomalu přestává komunikovat se světem a přesouvá se do prostoru vlastního srdce… Drama inspirované románem současného amerického jižanského spisovatele Harryho Crewse nabízí silnou „přírodní“ metaforu, která je obrazem našeho neukotveného bytí v moderní realitě.
George Gatling (vynikající Paul Giamatti) je osamělý muž, který stále ještě hledá své místo na světě i sám sebe. Je majitelem autočalounictví, poměrně neúspěšným amatérským ptáčníkem a nepříliš vstřícnou hlavou své rodiny – rozvedené sestry Precious a jejího dvacetiletého autistického syna Freda. Georgeův život se změní v okamžiku, kdy polapí vzácného dravce: starobylá dovednost instinktivně fascinuje i Freda, pro jeho strýce je však možností, jak se cítit svobodněji uprostřed absurdity civilizovaného světa. Po tragické události se George zoufale upne ke své zálibě a přestává komunikovat s okolím, které mu připadá příliš racionální a povrchní. Jediné porozumění nalézá u studentky psychologie Betty. Ostatní ho však považují za blázna. Příběh inspirovaný románem současného amerického jižanského spisovatele Harryho Crewse nabízí silnou „přírodní“ metaforu, která je obrazem našeho neukotveného bytí v moderní realitě. Dočkal se úspěšného uvedení v soutěži na letošním festivalu Sundance a na MFF v Cannes.