Bodyguard
Dva protichůdné světy: ministrův a bodyguardův. Úkolem toho druhého je být přítomen, ale jako neviditelný muž, kus nábytku. Je stínem, svědkem, aniž by byl aspoň protagonistou svého vlastního života... Debut, který získal cenu za nejlepší latinskoamerický scénář roku 2005.
Rubenovým úkolem coby bodyguarda je nespouštět z očí svého ministra. Když ministr vystupuje z auta, vystupuje z auta také Ruben, když se ministr otočí doleva, stejným směrem se otočí i Ruben. Když ministr zamíří na venkov, jeho stín ho musí následovat. Když se ministr rozhodne si zdřímnout, Ruben musí bdít nad spícím mužem. Nicméně v distanci mezi střeženým a střežícím, byť pár kroků od událostí a probíhajících rozhovorů, Ruben nikdy přesně nepochopí, o čem je vlastně řeč nebo odkud se berou ti nejrůznější lidé. Není ani protagonistou svého vlastního osamělého života, který zahrnuje ještě duševně nevyrovnanou sestru, prodej ilegálních zbraní a levné prostitutky. Součástí monotónní rutiny bodyguarda je i občasné ponižování ze strany ministra a jeho rodiny. Pod takovým tlakem se nevyhnutelně schyluje k explozi...