Dům v písčinách
Příběh se soustřeďuje na osudy matky, dcery a vnučky, které se utvářejí pod vlivem velkolepé a drsné krajiny písečných dun severní Brazílie. Je to místo, jež člověka přivádí k zoufalství, ale zároveň mu poskytuje prostor pro poznání skutečných hodnot života. Fernanda Montenegrová, proslavená filmem Hlavní nádraží, je zde obsazena do trojrole hrdinek v jejich pozdním věku.
Průzračně zbudovaný příběh tří generací žen je situován do krajiny Maranhao na severu Brazílie. V roce 1910 sem z donucení přichází těhotná Áurea se svou matkou, neboť manžel Áurey vidí v těchto přízračných končinách zaslíbenou zem. Po jeho brzké smrti se veškeré úsilí Áurey po léta soustřeďuje na útěk z místa, kde daleké horizonty vyplňuje pouze písek a jediným zvukem je jeho věčné přesýpání a svist větru. Odchod se opakovaně nezdaří a žena postupně začne podléhat magii prostředí, jež jako by existovalo mimo čas a prostor a v němž se podstatné hodnoty života vyjevují v krystalicky čisté podobě. Až její dceři se povede odsud vymanit, ale ani ona na tento kout země nemůže zapomenout... Monumentální, až mytickou atmosféru výpovědi spoluvytvářejí sugestivní panoramata krajiny, nutící člověka, aby si uvědomil svou nepatrnost.