Volver
Volver znamená „vrátit se“ – a Pedro Almodóvar se svým novým filmem vrací do kraje svého dětství La Mancha. Tam, kde věřit na přízraky je docela všední, kde ženy jsou zvyklé se vyrovnávat se sebevětšími nástrahami osudu. Realismus a fantazie se tu mísí v příběhu krásné Raimundy a žen kolem ní a divákovi se chce chvílemi smát a chvílemi zas plakat, jak to u dobře vyprávěného příběhu má být. Zlatá palma Almodóvara opět minula, ale v Cannes mu ji všichni přáli.
Volver znamená „vrátit se“ – a Pedro Almodóvar se svým novým filmem vrací do kraje svého dětství La Mancha. Je to kraj, kde často fouká silný vítr, který šíří požáry. Při jednom z nich zahynuli rodiče Raimundy a Sole, sester odlišného temperamentu, ale podobných osudů. Ten dramatičtější prožívá energická a krásná Raimunda, odhodlaná za každou cenu bránit svou dospívající dceru a zvyklá živit nejen ji, ale i nezaměstnaného manžela. Nosí v sobě jedno strašné tajemství, o kterém ví pouze její matka. Ta však zemřela a zjevuje se jen jako duch. Ale Raimunda, na rozdíl od své sestry, nevěří na přízraky. Volver je také píseň, kterou Raimunda zpívá, když se v hostinci, kde vařila pro filmový štáb, slaví dotočná a nikdo kromě ní neví, co se skrývá ve velikánské lednici. Volver je příběh o přežití: všechny ženské postavy filmu se snaží přežít a Pedro Almodóvar obdivuje jejich odvahu, projevující se v situacích tragických i komických, groteskních i dojemných. Zlatá palma, kterou letos v Cannes všichni Almodóvarovi přáli, ho zase minula: oceněn byl scénář a výkon všech pěti hlavních představitelek, mezi nimiž výrazně vynikají Penélope Cruzová a Carmen Maurová.