Pavee Lackeen
Uznávaný britský fotograf Perry Ogden natočil svůj filmový debut jako osobitý portrét komunity soudobých kočovníků s vlastní kulturou, tradicemi i jazykem, kteří v prosperujícím Irsku žijí na okraji společnosti. Film byl v roce 2005 uveden na MFF v Torontu a v Benátkách.
Osobitý portrét komunity soudobých kočovníků s vlastní kulturou, tradicemi i jazykem, kteří v prosperujícím Irsku žijí na okraji společnosti. Film zachycuje osud houževnaté desetileté dívky a její rodiny, denně čelící anonymní byrokracii, chudobě a předsudkům. Režisér Ogden říká: „Počátečními zdroji mé inspirace byla Bunuelova klasika Los olvidados (Zapomenutí, 1950) o dětech ze slumů v Mexiku a dokument Martina Bella Streetwise (1980) o malých bezdomovcích v Seattlu. Cítil jsem naléhavou potřebu sledovat dál život dětí, které jsem fotografoval pro svou knihu Pony Kids. Ptal jsem se sám sebe: „Jakou mají v životě šanci? Když jsem je znovu vyhledal, zjistil jsem, že mnohé skončily u soudu pro mladistvé.“ Film se natáčel převážně s neherci v jejich důvěrně známém prostředí a jednotlivé postavy vycházejí z režisérových osobních životních zkušeností.