Zimní cesta
Venkovský podnikatel Franz si navzdory uplývajícím rokům udržuje dobrou životní kondici. Zákeřná psychická nemoc a finanční problémy však způsobí, že se do té doby obyčejný muž jednoho dne ocitne na cestě do Nairobi, aby získal zpět své peníze a snad i lidskou důstojnost.
Franzi Brenningerovi je šedesát, ale dosud řídí pevnou rukou svou malou firmu. Žije v moderním venkovském domku, vychoval dvě děti a stále ještě je oporou své nemocné manželce. Právě manželka Martha si první všimne, že Franz není v pořádku: trpí proměnlivými náladami, které se stále viditelněji obtiskují do jeho vztahů s okolím. Ze stavů hektické aktivity se propadá do sebevražedně těžkých depresí. Lékaři prohlásí, že může jít o maniodepresivní psychózu... Když Franz navíc zjistí, že je na mizině, kývne podnikatelům z daleké Keni na spolupráci na navenek velmi výhodné finanční operaci. A když objeví, že se nechal napálit, přijme s manželčinou nenápadnou podporou pomoc osmnáctileté Leyly, která mu ve firmě dosud pomáhala s anglickou korespondencí. Nemocný muž se ve společnosti mladičké průvodkyně vydává do Nairobi, aby se pokusil získat zpět své peníze... Psychologické drama se dotýká otázky, jak křehká je hranice mezi nemocí a „normálností“. Josefu Bierbichlerovi v hlavní roli znamenitě sekunduje Hanna Schygullová v roli manželky Marthy a Sibel Kekilliová coby Leyla.