Syn člověka
Parafrázi biblického příběhu o Ježíšovi natočil režisér Mark Dornford-May, jehož debut Carmen z Khayelitshe získal loni Zlatého medvěda na MFF v Berlíně. Ve spolupráci s vynikajícím souborem Dimpho Di Kopane se zrodilo strhující hudební drama o lásce, sebeobětování a zradě v Jižní Africe zmítané válkou.
Parafráze biblického příběhu se odehrává ve slumech fiktivního státu Judea v jižní Africe. Sousední Aliance, která jej okupuje, udržuje „mír“ popravami a brutálními masakry. Tehdy se chudému manželskému páru narodí zázračné dítě Jesus, které ví, že musí tento svět zachránit před zlem a temnotou. Když dospěje v muže, odchází do hlavního města a získává stoupence mezi ozbrojenými rebely. Jesus násilí odmítá, přesto však vzbudí nelibost kmenových vůdců i guvernéra Piláta. Syn člověka musí být zničen... Odvážná interpretace Nového zákona, natočená v domorodém jazyce xhosa, s tradičními tanci a silně emocionálními písněmi v rytmu gospelu, dává dávnému příběhu neobvyklou naléhavost i aktuálnost. Na rozdíl od Posledního pokušení Krista nebo Umučení Ježíše Krista je to hyperrealistické hudební dílo s velmi originální poetikou.