Blízko nebe
Lidem, kteří nevidí černobíle, je určen multikulturní příběh mladého Keňana, prožívajícího v hotýlku v srdci Evropy osudovou lásku k bílé dívce. Dan Svátek svou tragikomedii ve stylu Delikates natočil v angličtině a s mezinárodním hereckým obsazením.
Mladý Keňan Samuel žije se svými příbuznými ve střední Evropě, v hotelu nazvaném Blízko nebe. Nyní on sám balancuje na okraji hotelové střechy a vzpomíná na domov i na to, co ho dovedlo do této ošemetné situace. V okamžiku, kdy skočí dolů, se zastaví čas… Samuel představuje jednotlivé obyvatele hotelu: je mezi nimi ráčkující eskamotér Ernest, důchodci snažící se vyvolávat duchy, dvojčata Kira a Mína, podivínský švédský přistěhovalec, který tráví všechen čas ve svém pokoji u televize… A je tu také majitel hotelu a jeho krásná dcera Emily, do které se Samuel na první pohled zamiloval. Scenárista a režisér Dan Svátek charakterizuje svůj barvitý multikulturní snímek, připomínající kultovní Delikatesy Marca Caroa a Jeana-Pierra Jeuneta a natočený v angličtině, jako „film pro lidi, kteří nevidí černobíle".