Svatební režisér
Cesty k seberealizaci mohou být rozličné, jak se přesvědčí úspěšný režisér Franco Elica, když na sicilském pobřeží, kam utekl před svými problémy, potká „kolegu“, který se živí natáčením svateb. Ještě víc ho překvapí, když mu jiný kolega, o jehož úmrtí se nedávno dočetl, osvětlí, že šlo jen o to, aby se po smrti dočkal slávy, jež mu jako živému byla odepřena. Když je pak Franco požádán místním knížetem, aby nafilmoval svatbu jeho dcery, vidí v tom znamení osudu.
Režisér Franco Elica těžce nese, že se jeho dcera vdává za bigotního katolíka. Náladu mu nedodá úkol natočit už stou verzi adaptace Snoubenců Alessandra Manzoniho, a tak odjede z Říma do zapadlého kouta na pobřeží Sicílie. Tam nečekaně potká tři zajímavé lidi: muže, který se živí tím, že pořizuje filmové záznamy svateb, zestárlého režiséra, který se prohlásil za mrtvého, aby se dočkal slávy, jež mu jako živému zůstala odepřena, a konečně zchudlého knížete, který vkládá naděje do výhodného sňatku své dcery. Právě ten požádá Franka, aby jako režisér svatbu jeho dcery natočil, a Franco napůl z žertu, napůl ze zvědavosti souhlasí. Události se však začnou vyvíjet jinak, než oba muži čekali. „Pro mne se film vždycky rodí z nějakého obrazu. Tenhle námět mě napadl, když jsem jednou v Kalábrii viděl filmovat svatbu a překvapilo mne, jak profesionálně si počínali nevěsta a ženich: poslouchali každý pokyn ,režiséra‘, úplně jako opravdoví herci,“ říká Marco Bellocchio. Jako mnohokrát předtím i v tomto jeho filmu se často stírá hranice mezi skutečným a vysněným.