Krátký život
Příběh Soonhee se otvírá drásavou scénou, expresivně dosvědčující bezvýchodnost situace této mladé Jihokorejky. Syrově podaný důkaz o tom, že společenská prosperita zdaleka nezajišťuje důstojný život jednotlivce.
Film, v jehož středu stojí retardovaná a němá Soonhee, se pohybuje mezi privátním a sociálním dramatem. Takřka v každé sekvenci je tento dvojí rozměr výpovědi připomínán: dívka se narodí na konci 60. let, kdy Jižní Korea vstupuje do další pětiletky dynamického a úspěšného ekonomického rozvoje. Její život se však vyvíjí ve jménu totálního bezpráví, jaké by Evropan nazval středověkým. Matka je obě uživí jen díky prostituci a Soonhee ani nedospěje, když si ji sexuálně přivlastní matčin partner. Ti dva ji posléze přinutí jít do veřejného domu, aby na ně vydělávala, a od soustavného utrpení ji osvobodí až mladík, který ji odtud odvede. Soonhee si však štěstí užije jen krátce, než se po porodu dcery její úpadek ještě prohloubí. A média zatím nešetří slovy nadšení nad olympijskými hrami v Soulu či bouřlivým optimismem nad hospodářskými výsledky země.