Co je důležitější – život, nebo domov? Jeden z nejvýznamnějších současných ruských dokumentaristů, režisér Vitalij Manskij, hledá odpověď na tuto otázku mezi bývalými spolužáky, kteří byli v roce 1973 členy pionýrské skupiny nazvané „Jurij Gagarin“.