Tento do značné míry autobiografický film je citlivým zobrazením obtížného období v životě devítiletého sirotka Pippa, během něhož se chlapec pomalu sžívá se svojí novou rodinou, drsným venkovským prostředím a jeho obyvateli.
Příběh filmu se odehrává ve Francii padesátých let. Devítiletý Pippo vyrůstal ve městě, v nefungující rodině, kde otec byl trvale připoután na lůžko a matka, která bez jakýchkoliv skrupulí neustále vysedávala ve vedlejší místnosti se svým milencem, neprojevovala o Pippa nejmenší zájem. Po násilném konfliktu v rodině je chlapec na čas umístěn do sirotčince, odkud si ho brzy odvážejí tiší, bezdětní manželé na svoji venkovskou farmu. Film je citlivým zobrazením obtížného období, během něhož se Pippo pomalu sžívá s cizím prostředím a svou adoptivní rodinou. Sbližuje se i s ostatními obyvateli svého nového světa a nastupuje dlouhou cestu k dospělosti. Pro režiséra, který na realizaci tohoto autorského snímku pomýšlel více než dvacet let, má příběh výjimečný význam, neboť se do značné míry zakládá na jeho vlastních prožitcích z dětství.