Třeba i libero
Úspěšný italský herec Kim Rossi Stuart vypráví ve své režijní prvotině příběh zvláštní neúplné rodiny: Renato, jehož sám ztělesnil, se všestranně snaží vynahradit svým dvěma dětem nepřítomnost matky. Sám zápasí s existenčními problémy, a tak klade zvlášť na syna někdy až neúměrné nároky. Situace se vyhrotí, když se nečekaně vrátí matka dětí, která už v minulosti vícekrát odešla. Dostojí tentokrát slovu? Jedenáctiletý Tommi jí na rozdíl od sestry příliš nevěří a utíká se ke svému snu moci hrát fotbal.
Jedenáctiletý Tommi žije se sestrou a s otcem, který se všestranně snaží, aby děti nepostrádaly nepřítomnou matku. Renato má ale existenční problémy, a tak je někdy na děti, zvlášť na syna, přehnaně přísný. Nicméně rodina žije v relativní pohodě, dokud se náhle nevrátí Renatova žena Stefania a plná kajícnosti nezačne slibovat, že už nikdy děti neopustí. Zatímco Viola ji přijme s otevřenou náručí, Renato a hlavně Tommi jsou právem opatrnější. Rovnováha rodiny je značně narušena, a když Tommi objeví, že ani otec není tou neotřesitelnou oporou, za jakou ho měl, jeho představy o životě se začínají hroutit. Režijní debut úspěšného herce Kima Rossiho Stuarta – mohli jsme ho vidět například v Antonioniho a Wendersově filmu Za mraky (1995) – byl vybrán do programu paralelní sekce Quinzaine des réalisateurs letošního festivalu v Cannes, kde získal Cenu C.I.C.A.E. Postavu Stefanie, jež přes své dobré úmysly není s to být dobrou ženou a matkou, ztvárnila herečka slovenského původu Barbora Bobulová, která patří mezi hvězdy současného italského filmu. Pracovala mimo jiné s Markem Bellocchiem, Michelem Placidem a Ferzanem Ozpetkem.