Osud
Na hranicích Bolívie a Argentiny, ve strhující scenerii vykupované beznadějným osudem chudých vesničanů v zapadlých vískách, přistane letadlo s mužem v kněžské sutaně a se zavazadlem, na pohled nabitým biblemi pro spásu duší. V těchto končinách však potřebují lidé jiný druh spásy. Vesnice si vydělává na živobytí výrobou originální keramiky: vzory, současně i s osudem, jsou do ní vyrývány kostmi mrtvých předků. Pedrův osud se po dramatické události ocitá v rukou místních obyvatel. A naopak: vesnice v nečekané přítomnosti kněze vidí znamení a šanci na změnu svého osudu. Žije zrovna sporem, jak vyřešit chudobu: pokračovat v hrnčířské tradici, nebo se podřídit ziskuchtivým zájmům některých obyvatel a zničit posvátná místa i kulturu? K Pedrovi se upínají naděje obou táborů: má se stát nejpovolanějším soudcem. Snímek Osud je adaptací románu Héctora Tizóna El hombre que llegó a un pueblo (Muž, který přišel do vesnice).