Kopytem sem, kopytem tam
Karlovy Vary na sklonku 80. let. Tři přátelé – Pepe, Milan a František – žijí intenzivním nočním životem. Zatímco jejich dny jsou naplněné nudnou, místy absurdní pracovní realitou pozdního socialismu, noci jsou zasvěcené dekadenci. Ženy samozřejmě nesmějí chybět, a kde je psáno, že s partnerkou kamaráda nejde také strávit noc. Jenže někde blízko číhá virus způsobující onemocnění, jehož jméno se všichni bojí vyslovit a proti němuž zatím neexistuje léčba. AIDS. Břitký, expresivní režijní styl Věry Chytilové doplňuje poetika Divadla Sklep, jehož zakladatelé ztvárnili ve filmu hlavní role. Potemnělá groteska propojuje obraz společnosti vyčerpané prázdnými hesly režimu s portrétem přátelství, které se tváří v tvář hrozbě rozpadá v chladný egoismus.