Vzpomínka
Začínající tvůrci často těží ze svého života, jen málo z nich ale do svého debutu obtiskne tak pamětihodnou kombinaci originality, zručnosti a intenzity jako Vladlena Sandu. Bylo jí teprve šest, když se po rozchodu svých rodičů odstěhovala z Krymu do Grozného, který se v roce 1994 vinou ruské okupace Čečenska proměnil v peklo na zemi. Jedinečně multimediální, barvami nasycená koláž evokuje tvorbu Andreje Tarkovského i Sergeje Paradžanova, v širší perspektivě ale zůstává bytostně osobitou výpovědí, hledící do krajiny vlastního dětství, kde se protíná nevinná představivost s mezigeneračními traumaty, nekonečnými kruhy násilí a krutostí války.