Tichá přítelkyně
Středobodem nejnovějšího filmu renomované maďarské režisérky Ildikó Enyedi je překvapivý hrdina. Majestátní jinan dvoulaločný má své kořeny zapuštěné v zahradě univerzitního kampusu v Německu, kde už více než sto let tiše pozoruje své okolí. V roce 1908 sleduje přijetí první ženské studentky a jejích objevů, v roce 1972 si všímá studenta, který navazuje nečekaný vztah s pelargonií, v roce 2020 pak hongkongský neurovědec zahajuje v zahradě překvapivý experiment. Tři epochy a tři příběhy jsou rozlišené třemi různými styly. Dohromady ale nabízejí režijně suverénní i tiše politickou oslavu lidské zvědavosti a s úsměvem na tváři obnažují malého člověka tváří v tvář velkolepým tajům přírody.