Podivná řeka
Dospívání jako zásadní životní etapa, během níž se proměňuje pohled na svět i sebe sama, patří k oblíbeným filmovým tématům. Podivná řeka přesto dokazuje, že v subžánru coming of age je stále co objevovat. Ve své celovečerní prvotině bere Jaume Claret Muxart diváky na smyslově podmanivou, poetickou cestu podél Dunaje a vypráví o emočním i sexuálním probuzení šestnáctiletého Dídaca i o vlivu, jaký má jeho vnitřní proměna na zbytek rodiny. Podobně jako řeka se i samotný film nechává unášet nevyzpytatelným proudem a postupně stírá hranice mezi snem a realitou, aby zachytil křehkost i nejistotu mládí.