Naše země
Postkolonialismus je téma, kterému se ikona jihoamerické kinematografie Lucrecia Martel věnuje dlouhodobě. Tentokrát se v prvním celovečerním dokumentu zaměřuje na situaci, která nastala v Argentině v roce 2009 po vraždě domorodého aktivisty Javiera Chocobara. Navzdory jasné vině ale soud začal až o devět let později. Martel sleduje jeho průběh, vrací se i do okamžiku vraždy a dává prostor lidem, pro něž případ představuje extrémní eskalaci útlaku trvajícího generace. Autorský true-crime dokument uvedla režisérka loni v Benátkách a na BFI festivalu v Londýně za něj získala cenu pro nejlepší film.