Krásný smutný svět
Houpačka (2018), Tanec na okraji sopky (2023) a letos Krásný smutný svět. Libanonský režisér Cyril Aris se do Karlových Varů vrací pravidelně a my jsme tomu velmi rádi. Po dvou jeho dokumentárních snímcích letos uvádíme i jeho hraný debut. Love story, která v průběhu několika dekád sleduje pár, Nina a Yasminu, o nichž se dá bez nadsázky říct, že si byli souzeni. Setkáváme se s nimi v životních úsecích zamilovanosti, již ustálené partnerské lásky a rodičovství, přičemž jejich vztahy vždy nějak poznamenává politická realita Libanonu. V hlavních rolích úchvatně realistického páru excelují Mounia Akl a Hasan Akil.