Kdyby se holubi proměnili ve zlato
Nejen cena za nejlepší dokument letošního Berlinale proměnila holuby ve zlato moderní české dokumentaristiky. Už jste někdy truchlili nad někým, kdo ještě nezemřel? Režisérka Pepa Lubojacki natáčí na iPhone a snaží se pochopit, proč její milovaný starší bratr a dva bratranci žijí bez domova a potýkají se se závislostí. Odzbrojujícím způsobem osobní film se vyhýbá svodům sentimentu. Prostřednictvím estetiky DIY, obohacené kreativním arzenálem stylizovaných vzpomínek, grafických intervencí a umělé inteligence, zkoumá rodinnou anamnézu, příčiny i důsledky závislosti, stejně jako limity osobní integrity. Co je tím správným gestem lásky – zachraňovat, nebo nechat jít?