Přemýšleli jste někdy nad tím, jak by se vyvíjel příběh tradičního Angličana z křesťanské rodiny, který si ale nevezme tradiční Angličanku z křesťanské rodiny? Místo toho by si vzal Sagu, ženu, kvůli níž by se přestěhoval z Londýna do hlubokých finských lesů a tam by spolu počali dítě? Že často? Pak jste tu správně… Režisérka a scenáristka Hanna Bergholm se ve filmu Zrozen z temnoty rozhodla zkoumat mateřství a zkušenosti novopečených rodičů z velmi neotřelého, místy krvelačného úhlu pohledu. Protože někdy je potřeba vyměnit Sunar za ampulku nula pozitivní nebo zatemnit a nepouštět na uzlíček štěstí ani paprsek slunce. Kdo ví, kteří rodinní příslušníci se dožijí prvního slůvka. A jestli to slůvko nebude „flákota“.