Příběh dokumentárního filmu – Osmdesátky
Téměř patnáct let trvající přátelství mezi Markem Cousinsem a MFF Karlovy Vary, jehož četná zastavení v podobě Markových úžasných filmových esejí nadchla mnohé diváky, má pevný základ ve sdílené vášni pro svět kinematografie a upřímném obdivu festivalu k nenapodobitelnému severoirskému filmaři, spisovateli, kurátorovi, filmovému kritikovi a cestovateli. Po dnes již legendárních sériích Příběh filmu: Odysea a Ženy točí přichází sugestivní vypravěč s další ságou, tentokrát zasvěcenou filmu dokumentárnímu. Ze šestnácti hodinových kapitol objímajících celou historii desáté múzy vybral autor pro Karlovy Vary část zaměřenou na osmdesátá léta minulého století, éru zásadní pro naše teritorium z hlediska společensko-politického.