Rose
Na počátku 17. století přichází do odlehlé německé vesničky svérázný voják. S jizvou na tváři, jinak však spíše jemný svým vzezřením i způsoby, se mladík hlásí o zpustlé hospodářství, které údajně zdědil. I přes počáteční pochyby místních se mu svou kázní a pracovitostí podaří získat jejich důvěru, alespoň do chvíle, než má počít potomka s dcerou jednoho z vesničanů a jeho pečlivě budovaná identita směřuje k osudnému odhalení. Po Michaelovi a Angelovi Markus Schleinzer opět vytváří precizní a bolestivě aktuální psychologický portrét člověka čelícího útlaku většinové společnosti. Za oslnivé ztvárnění Rose, pro niž je svoboda dosažitelná jen tehdy, když si oblékne kalhoty, byla Sandra Hüller na Berlinale oceněna Stříbrným medvědem za herecký výkon v hlavní roli.