Do poloviny osmdesátých let, tedy do doby, kdy stát zákony a nařízeními stále ovlivňoval nejintimnější sféry života obyvatel, je zasazen příběh ambiciózní lékařky Ingrid (Aňa Geislerová), jejíž misí je přivádět děti na svět, ukončovat nechtěná těhotenství a podílet se na sterilizaci romských žen. Pochybnosti mají své místo spíše v osobním než profesním životě melancholické ženy pouze do okamžiku, kdy ji zastihne „nepřipravenou“ nové přátelství s charismatickou romskou sanitářkou. Bezprostřední Agáta nabídne Ingrid lidské kontury národnostní menšiny redukované komunisty na demografický problém. Uhrančivé drama Ivana Ostrochovského se vrací k dodnes nedořešenému tématu tuzemských dějin, kdy o možnosti mít děti rozhodoval stát.