Vyvolený
„Loutkáři, vyprávěj nám příběh, který ještě neznáme!“ povzbuzuje publikum potulného divadelníka. A ten tedy začne vyprávět. Příběh o chlapci, který se narodil ze zakázané lásky bratra a sestry, zažil mnohá dobrodružství, sedmnáct let byl připoután ke skále, a možná byl i… ježkem? To není tak důležité jako to, že se stal po překonání všech strastí papežem. Mladík Gregorius (ve vynikajícím podání Jana Františka Uhra) je okouzlující směsí naivity a odhodlání a je čirá radost sledovat jej na jeho pouti bájnými krajinami. Předlohou této divoké absurdní komedie se stal poslední román Thomase Manna.