Kamioňáci
Mohlo by se zdát, že každá road movie potřebuje svoji ústřední kulisu: silnici. Hybridní film Francisca Mariseho ale tuší, že se žádná jízda, silnice nebo cesta neobejde bez zastavení. A právě v momentech, kdy jeho hrdinové, argentinští řidiči a řidičky kamionů, vypnou motory a přestanou řídit, nalézá film svůj začátek. Kamioňáci proplétají intimní observaci s jemnými záblesky transcendence a odhalují kolektivní portrét hrdinů, sdílejících zvláštní rozměr času v tichu asfaltové samoty – mezi motely, krajnicemi a pneuservisy, mezi čirou radostí z přítomného okamžiku a steskem po milovaných, kteří zůstali daleko.