Robert Richardson: Bílý ďábel
Jaké bylo překvapení někdejší studentky kamery na pražské FAMU Jany Hojdové, když na e-mail, prostřednictvím kterého hledala kontakt na Roberta Richardsona, odpověděl jeden z nejvýznamnějších současných kameramanů osobně. Zpočátku studentské cvičení a téma na diplomovou práci se brzy proměnily ve tvůrčí partnerství a osobní přátelství. Čím nepravděpodobnější je premisa vzniku filmu, tím více fascinující vznikl portrét osobitého a nekompromisního umělce, držitele tří Oscarů a ceněného spolupracovníka režisérů jako Oliver Stone, Martin Scorsese či Quentin Tarantino.