Morten
Mladická křehkost a sebeobjevování patří k opakujícím se motivům soudobého coming of age žánru. Neopomenout přitom sociální reálie a vyzdvihnout lyrické vyznění či spirituální přesah se však podaří jen málokterým tvůrcům. Estonského režiséra Ivana Pavljutškova lze směle zařadit mezi ně. V jeho celovečerním debutu se patnáctiletý fotograf Morten ocitá na pomezí dvou světů – mezi dvěma dívkami, mezi přírodou a civilizací, mezi každodenní realitou a mystičností, mezi tím, co je správné, a tím, co vyhovuje ostatním. Snímek, jenž mladší i starší publikum zavede do hlubin baltských lesů i chlapecké duše, učaruje svou laskavostí a pochopením vůči všem, kdo se objeví na plátně.