Peter Carter, velící důstojník anglického bombardéru, je na samém konci druhé světové války nucen při návratu z mise vyskočit z hořícího letounu bez padáku. Zatímco onen svět postrádá předpokládaného nebožtíka mezi nově evidovanými zesnulými stíhači, stačí se mladík, jenž zázrakem přežil, zamilovat do americké radistky June. Zástupci onoho světa se však nehodlají vzdát bez boje… Extravagantní fantazijní romance o síle lásky a jejího delirického efektu na lidskou mysl je legendární ukázkou Pressburgerova vypravěčského talentu, spektakulárně rozvinutého Powellovým géniem pro nekonvenční a odvážnou filmovou realizaci. Na festivalu poprvé uvedeno v neděli 3. srpna 1947 v Lázeňském domě – Casinu v Mariánských Lázních.