Kapitán Blesk
Pokud na karlovarském festivalu padesátých let byly uvedeny snímky z kapitalistických zemí, zpravidla se jejich témata soustředila na boj jedince proti zkorumpované společnosti. Nejinak je tomu i v případě australského westernu Kapitán Blesk novozélandského rodáka Cecila Holmese. Celovečerní verze romantizujícího filmu o legendárním psanci Fredu Wardovi přitom byla ve své domovině dlouho považována za ztracenou – až do nedávného objevu kompletní kopie v pražském Národním filmovém archivu. Po více než sedmdesáti letech tak mýtus o kapitánu Bleskovi, „Robinu Hoodovi australské buše“, znovu ožívá ve své původní podobě.