Lissy
„Zde stojíme před filmem, natočeným skutečně mistrovskou rukou mladého režiséra,“ napsal Hamburger Echo o Lissy, první skutečné klasice režiséra Konrada Wolfa. Dodnes aktuální příběh podle románu pražského rodáka Franze Carla Weiskopfa sleduje mladou ženu z dělnické rodiny, jež touží po lepším životě. Na cestě k němu je však nezvratně vtažena do narůstající mašinerie nacistického režimu. Bytostně humanistické drama s brilantní kamerou Wernera Bergmanna a křehkým, avšak strhujícím hereckým výkonem Sonji Sutterové v titulní roli si klade otázku, před čím vším dokážeme zavírat oči, pokud máme pocit, že se tak děje k našemu prospěchu. Třetí Hlavní cena v roce 1957.