Obžalovaný
Působivé soudní drama patřilo v době svého vzniku mezi první pokusy o nekompromisní kritiku komunistického režimu. Tvůrci důmyslně obrátili naruby schéma ideologicky poplatných filmů se spravedlivě potrestanými rozkradači socialistického majetku – ředitel Kudrna, hlavní obžalovaný exponovaného přelíčení, se rovněž dopouštěl hospodářské kriminality, jenže bez ní, jak vyjde najevo, by v kolabující ekonomice nemohl zajistit vybudování elektrárny. Snad ještě odvážnějšími byla odhalení, že náměstkem ministra, který Kudrnu ke stavbě přinutil, je bezcharakterní člověk a že justice podléhá mocenskému aparátu. Za film Obžalovaný získali režiséři Ján Kadár a Elmar Klos na MFF Karlovy Vary 1964 Křišťálový glóbus.