Krvavá země
Rozsáhlý historický epos Krvavá země režiséra Vasilise Georgiadise je nejen nečekaným příspěvkem řecké kinematografie do žánru westernu, ale také sofistikovanou paralelou biblického příběhu o marnotratném synovi či Odysseovým návratem do vlasti. Spor mezi nesmiřitelnými bratry, vlastníky půdy v rozpálené a hornaté Thesálii, je příběhem o vzrůstajícím odporu rolníků proti jejich feudálním utlačovatelům, jenž eskaluje do otevřeného konfliktu plného násilí. Komerčně i kriticky úspěšný snímek byl uveden jen krátce před nástupem protilevicové vojenské junty, která jej odsoudila k nespravedlivému zapomnění.