Chladné dny
„Mám rád Dunaj, toho mlčenlivého svědka naší historie; kolikrát by člověk chtěl, aby dokázal promluvit,“ řekl maďarský režisér András Kovács. Jen krátce předtím dokončil svůj dosud nejambicióznější snímek Chladné dny, adaptaci stejnojmenného románu Tibora Cserese. Produkce byla s očekáváním i obavami sledována veřejností, neboť děj se zabývá temnými a dodnes bolestnými událostmi takzvaného novosadského masakru. Čtveřice mužů, obviněná ze zločinů Horthyho armády, sdílí roku 1946 vězeňskou celu. Při čekání na soud se ve vzpomínkách vracejí do událostí oněch „chladných dnů“ na břehu Dunaje. Chtějí se obhájit – nejen před tribunálem, ale především před sebou samými.